ایمیل

arnikaplast[@]gmail.com

تلفن کارخانه

02156417038

پیام در واتساپ

3322212 - 0938

اینورتور تنظیم دور میکسر
اینورتور تنظیم دور میکسر
آوریل 23, 2018
همزن صنعتی
همزن صنعتی
نوامبر 3, 2021

آب شیرین کن صنعتی

اکثر دستگاه‌ آب شیرین کن صنعتی، از پدیده اسمز معکوس یا اسمز وارونه برای تصفیه آب استفاده می‌ کنند. در مورد کاربرد این دستگاه ها، می توان به تهیه آب سالم برای فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی، تولیدات دارویی، دیگ های بخار صنعتی و حتی تامین آب آشامیدنی اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی کامل این دستگاه پرداخته ایم.

در ادامه خواهیم خواند

آب شیرین کن صنعتی

اگرچه منابع آب جهان، مانند دریا ها و اقیانوس ‌ها، بسیار وسیع هستند اما درصد کمی از کل این آب ‌ها برای ما قابل استفاده است؛ همین امر ضرورت وجود دستگاه ‌های آب شیرین کن یا تصفیه آب را نشان می‌دهد.

تنوع دستگاه های آب شیرین کن‌ در بازار زیاد است اما اکثر آنها از طریق یک سازوکار عمل می‌ کنند. 

آب شیرین کن صنعتی

در این مقاله ما بیشتر به دستگاه آب شیرین کن صنعتی می پردازیم؛ اکثراین دستگاه‌ها، از پدیده اسمز معکوس یا اسمز وارونه برای تصفیه آب استفاده می‌ کنند.

در مورد کاربرد این دستگاه ها، می توان به تهیه آب سالم برای فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی، تولیدات دارویی، دیگ های بخار صنعتی و حتی تامین آب آشامیدنی اشاره کرد.

به علاوه برای انجام کارهایی مانند کشاورزی یا دامپروری می توان آب های شور را به کمک دستگاه آب شیرین کن های صنعتی تصفیه کرد و مورد استفاده قرار داد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی سازوکار و قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی بپردازیم.

انواع آب شیرین کن های صنعتی

انواع مختلفی آب شیرین کن صنعتی وجود دارد که با توجه به کارایی و عملکردشان می توانند آب های زیر را تصفیه کنند.

• آب های زیرزمینی مانند قنات و چاه

• آب زیر زمین بسته در رنج های مختلف TDS و TH

• آب های سطحی شیرین با سختی بالا

• آب دریاچه، اقیانوس و دریا در رنج TDS بسیار زیاد

• آب سطحی مانند چشمه و رودخانه

 

دستگاه آب شیرین کن صنعتی

اسامی مختلفی دارد و ممکن است شما آن را با نام‌ های دستگاه تصفیه آب صنعتی، دستگاه RO یا حتی دستگاه اسمز معکوس بشناسید.

این دستگاه می‌ تواند با فرآیند اسمز معکوس یا اسمز وارونه، املاح محلول و نا محلول و نیز باکتری ‌ها و میکروب ‌ها را از آب قنات ‌ها، چاه‌ ها و پساب مراکز صنعتی استخراج کند و در نهایت آبی سالم و شیرین با حداقل رنگ و بوی نامطلوب را تحویل دهد.

گفتیم که اساس کار این دستگاه پدیده اسمز معکوس است؛ اسمز یک واژه در علم زیست شناسی است که زمانی به کار گرفته می ‌شود که دو محلول با دو غلظت مختلف توسط یک غشای نیمه تراوا از هم جدا شوند.

دستگاه آب شیرین کن صنعتی نیز دارای یک غشای نیمه تراوا است که تنها به آب اجازه عبور می‌ دهد و باکتری ‌ها و املاح را به دام می‌اندازد.

به این غشای نیمه تراوا فیلتر آب شیرین کن صنعتی می‌ گویند. به طور کلی دستگاه‌ های تصفیه آب را بر اساس حجم دستگاه، می ‌توان به دستگاه تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم‌ بندی کرد.

آب شیرین کن صنعتی

فیلتر آب شیرین کن

دستگاه‌ های آب شیرین کن صنعتی انواع گوناگونی دارند و به طبع از فیلترهای مختلفی در آنها استفاده شده است.

در تمامی دستگاه‌ های آب شیرین کن، فیلتر جزء مهم و اساسی دستگاه است و از اهمیت زیادی برخوردار است.

به علاوه در هر دستگاه همزمان چند نوع فیلتر برای تصفیه بهتر و دقیق‌تر آب وجود دارد. برخی از این فیلترها عبارتند از:
• فیلتر پلی پروپیلن برای جدا کردن ذرات و مواد درشت در مرحله اول تصفیه آب
• فیلتر کربن اکتیو برای حذف کردن کلر آب
• فیلتر ممبران برای حذف تمامی املاح موجود در آب (املاح مفید و مضر)
• فیلتر مینرال، وظیفه آن برگرداندن املاح مفیدی است که در مرحله قبل از آب حذف شده بود
• فیلتر قلیایی کننده جهت افزایش PH آب

دستگاه آب شیرین کن کشاورزی

از آنجایی که جمعیت روزبه‌روز در حال افزایش است و منابع آب شیرین در حال تمام شدن هستند، همچنین به دلیل نیاز روز افزون جمعیت به محصولات کشاورزی، لازم است آب‌ های شور تصفیه شوند و به آب‌ های قابل استفاده در کار کشاورزی تبدیل شوند.

برای تبدیل آب‌ های شور به آب‌ های مناسب جهت کشت و کار، از دستگاه آب شیرین کن کشاورزی استفاده می ‌شود.

اساس کار این دستگاه نیز تا حد زیادی مشابه دستگاه آب شیرین کن صنعتی است. یعنی از غشای نیمه تراوا یا فیلتر برای جدا کردن ذرات ناخالص از آب مورد نظر، استفاده می‌ شود.

در حال حاضر از دستگاه آب شیرین کن کشاورزی به منظور تصفیه آب برای کشاورزی، باغداری، استفاده در گلخانه‌ ها و تامین آب برای دامداری ‌ها و مرغ‌داری‌ ها استفاده می ‌شود.

قیمت انواع دستگاه آب شیرین کن کشاورزی

چندین آیتم تاثیر گذار بر قیمت انواع دستگاه آب شیرین کن صنعتی وجود دارد، وجود این آیتم ها و یا عدم وجود آن ها و همچنین میزان سطح کیفی این آیتم ها دستگاه های آب شیرین کن را در رده های مختلفی چون آب شیرین کن ها، تصفیه کننده آب صنعتی، دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی، اسمز معکوس و همچنین دستگاه های تصفیه آب خانگی در تیپ 1، 2و 3 طبقه بندی می کند.

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

قیمت آب شیرین کن صنعتی به پارامترهای مختلفی مانند کیفیت و طراحی دستگاه، نوع فیلترهای به کار گرفته شده در دستگاه، حجم دستگاه آب شیرین کن صنعتی و… بستگی دارد .

 نمی ‌توان برای تمامی دستگاه ‌های تصفیه آب صنعتی یک قیمت یکسان اعلام کرد. 

آب شیرین کن صنعتی

به علاوه قیمت ها هر روزه در بازار در حال نوسان هستند و همین امر باعث می شود نتوانیم یک قیمت ثابت را برای آن اعلام کنیم.

نکته مهم هنگام خرید دستگاه آب شیرین کن صنعتی، اطمینان از کیفیت این دستگاه و توانایی آن در کنترل آلودگی‌ های موجود در آب است.

برای اطلاع از قیمت دقیق و به روز انواع دستگاه آب شیرین کن صنعتی، می توانید به سایت آرنیکا پلاست مراجعه کنید.

قیمت دستگاه آب شیرین کن نیمه صنعتی

به طور کلی دستگاه های آب شیرین کن صنعتی با توجه به ظرفیتی که دارند به سه دسته تصفیه آب خانگی، تصفیه آب نیمه صنعتی و دستگاه تصفیه آب صنعتی تقسیم بندی می شوند.

با توجه به اینکه در ساخت آب شیرین کن نیمه صنعتی چه تعداد ممبران وجود دارد ظرفیت های متفاوتی برای آن در نظر گرفته شده است، ظرفیت های این دستگاه شامل 200، 400 و 800 گالن هستند.

در این دستگاه نیز به مانند آب شیرین کن صنعتی از اسمز معکوس برای شیرین کردن و تصفیه آب استفاده می کنند، در طول روز آّب شیرین کن نیمه صنعتی تقریبا می تواند 150 لیتر آب را تصفیه کند.

ممبران قرار داده شده در این دستگاه منافذی ریز و کوچک دارند از همین رو 99 درصد از املاح و مواد معدنی آن حذف می شود تنها ناخالصی ها و شوری آب گرفته می شود.

از همین رو آّب شیرینی که توسط این دستگاه به دست می آید کیفیت بالایی داشته و برای شرب کاملا مناسب است.

قیمت دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی نیز وابسته به عواملی بوده و نمی توان قیمتی واحد برای آن تخمین زد؛ اما به طور کلی می توان گفت برند و ظرفیت دستگاه، تجهیزاتی که در ساخت آن به کار رفته جزو عوامل موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی می باشند.

شرکتهای سازنده دستگاه تصفیه آب صنعتی

شرکت آریا پلاست آرنیکا، ارائه دهنده باکیفیت ترین دستگاه های آب شیرین کن صنعتی با بهترین قیمت است.

این شرکت در زمینه طراحی، ساخت واجرای پروژه های مهندسی مختلف و تولید انواع دستگاه های صنعتی مانند انواع میکسرهای صنعتی، جوشکاری، ترمیم و ساپورت مخازن پلی اتیلن، روتیشنال مولدینگ, پکیج دوزینگ پمپ و اجرای پایپینگ صنعتی U PVC سابقه درخشانی دارد.

کارخانه آریا پلاست آرنیکا با بیش از ده سال سابقه کاری و برخورداری از جدیدترین دانش و تکنولوژی روز دنیا و کادر مهندسی مجرب و حرفه ای، واقع در تهران، شهرک صنعتی پرند، خیابان نوآور یک، پلاک ٦ است.

فیلم آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی کوچک

آب شیرین کن صنعتی کوچک نوعی دستگاه تصفیه آب است که دارای ابعاد کوچکتری می باشد. این دستگاه آب های شور و آب های حاوی املاح را از چاه آب، دریا، قنات ها و مخازن زیر زمینی گرفته و با وارد کردن فشار اسمزی املاح و ناخالصی های آب را از بین می برد.

املاحی چون منیزیم، سدیم، کلسیم و ذرات معلق با عبور از ممبران ها که به صورت غشار نمیه تراوا عمل می کنند گرفته شده و خروجی آن آبی شیرین و قابل شرب می باشد.

ساخت آب شیرین کن صنعتی

برای ساخت و پیاده سازی آب شیرین کن صنعتی تجهیزات زیر مورد نیاز است:

• استفاده از سیستم پیش تصفیه مانند فیلتر کربنی، فیلتر شنی و فیلتر کارتریجی

• استفاده از غشاء نیمه تراوا

• به کارگیری پمپ های فشار قوی

• شاسی استقرار

• سیتم CIP

• پکیج تزریق آنتی اسکالانت که شامل مخزن و پمپ تزریق است

• تابلوی مدار فرما و توزیع قدرت

• پکیج تزریق سود کاستیک و اسید که باز هم شامل مخزن و پمپ تزریق است

هزنیه آب شیرین کن صنعتی

هزینه آب شیرین کن صنعتی یا درواقع ساخت و تولید این دستگاه وابسته به عواملی چون تعداد ممبران و کیفیت تجهیزاتی که در بالا به آن اشاره کردیم می باشد.

سخن پایانی

دستگاه آب شیرین کن صنعتی کاربرد زیادی در امور کشاورزی، دامداری، انواع صنعت ها مانند تولید و فرآوری مواد غذایی یا دارویی و نیز تهیه آب آشامیدنی سالم دارد.

این دستگاه بر پایه سازوکار اسمز معکوس یا اسمز وارونه عمل می کند و به کمک انواع فیلترهایی که در دستگاه تعبیه شده اند، آب را از هر گونه ناخالصی و میکروبی پاک می کند.

شرکت آریا پلاست آرنیکا، با بهره گیری از جدیدترین دستگاه ها و متدهای روز دنیا، به ارائه انواع خدمات مهندسی و طراحی انواع دستگاه های صنعتی از جمله دستگاه آب شیرین کن صنعتی می پردازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه و قیمت آن، می توانید به سایت arnikaplast مراجعه کنید.

سوالات متداول

دستگاه آب شیرین کن صنعتی اسامی مختلفی دارد و ممکن است شما آن را با نام‌ های دستگاه تصفیه آب صنعتی، دستگاه RO یا حتی دستگاه اسمز معکوس بشناسید.

از آنجایی که جمعیت روزبه‌روز در حال افزایش است و منابع آب شیرین در حال تمام شدن هستند، همچنین به دلیل نیاز روز افزون جمعیت به محصولات کشاورزی، لازم است آب‌ های شور تصفیه شوند……….

قیمت آب شیرین کن صنعتی به پارامترهای مختلفی مانند کیفیت و طراحی دستگاه، نوع فیلترهای به کار گرفته شده در دستگاه، حجم دستگاه آب شیرین کن صنعتی و… بستگی دارد و…….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× درخواست سفارش